Drezno i Miśnia zdobyte!

19 grudnia 2018 r. uczniowie naszej szkoły mieli okazję wybrać się na wycieczkę do Niemiec, aby zobaczyć m.in. Miśnię czy główną atrakcję, Drezno. drezno2018

Naszą podróż rozpoczęliśmy od kolebki Saksonii, gdzie przeszliśmy się po urokliwej starówce w kierunku Góry Zamkowej, aby zobaczyć gotycką Katedrę Miśnieńską. Następnie udaliśmy się na pokaz wyrobu porcelany, z której Miśnia słynie. Pokaz okazał się bardzo interesujący, tak jak późniejsze zwiedzanie muzeum pełnego porcelanowych wyrobów. Po drodze do Drezna zatrzymaliśmy się na krótki spacer po kompleksie pałacowym Moritzburg, tzw. Pałac na wodzie. Mieliśmy również okazję odwiedzić Najpiękniejszy Sklep Mleczny, znany także jako sklep z setkami gatunków musztardy. Niestety nie udało nam się spróbować ich wyrobów, ale mimo to w dobrych nastrojach wyruszyliśmy do głównego celu naszej wycieczki, Drezna. Tam czekał nas kolejny, dłuższy spacer, po naprawdę klimatycznej starówce, gdzie obejrzeliśmy liczne zabytkowe budowle, w tym pałac Zwinger, który mieliśmy okazję zwiedzić. Ostatnim drezdeńskim przystankiem był najstarszy bożonarodzeniowy jarmark w Niemczech, Jarmark Striezelmarkt. Mieliśmy okazję spróbować pysznych niemieckich wyrobów, pospacerować wśród pięknie przystrojonych kramów oraz zrobić zakupy świąteczne. Trochę zmarznięci ale bardzo zadowoleni udaliśmy się w podróż powrotną, opuszczając urokliwe miasto, jakim niewątpliwie jest Drezno.

Tosia, kl. 2 aL

Fotogaleria

Dane adresowe szkoły
  • ul. Raszyńska 48
  • 60 – 135 Poznań
  • 61 861 00 27
  • Fax: 61 861 00 43
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dojazd
autobusy: 150, 163, 164, 169, 179, 191, 193;
tramwaje: każdy, który jedzie na pętlę na Górczynie (narożnik ulic Głogowskiej i Ściegiennego). tramwaje: każdy, który dojeżdża do INEA Stadion.
Copyright © 2018 Zespół Szkół Budowlanych Poznań Technikum Budowlane i Liceum. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie Trojka Design