Branżowa Szkoła I stopnia
Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie, stolarz, monter sieci i instalacji sanitarnych, murarz - tynkarz, pozostałe zawody budowlane i drzewne.
Cykl kształcenia: 3 lata
--------------------
MONTER ZABUDOWY I ROBÓT WYKOŃCZENIOWYCH W BUDOWNICTWIE
Przedmioty punktowane: język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie, informatyka.
Języki obce: język angielski - kontynuacja.
Podczas nauki zawodu teoretyczne przedmioty zawodowe będą nauczane na terenie szkoły, natomiast zajęcia praktyczne w warsztatach szkolnych albo w dowolnie wybranym zakładzie pracy, decyzja w tym zakresie należy do kandydata i jego rodziców – jest podejmowana przed rozpoczęciem nauki na cały jej trzyletni okres. Szkoła posiada wykaz zakładów pracy, które są zainteresowane przyjęciem uczniów jako młodocianych pracowników.
Przyszli monterzy zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie w trakcie nauki zawodu zapoznają się z różnymi rodzajami materiałów budowlanych i technologiami prac wykończeniowych w budownictwie. Jest to zawód szerokoprofilowy łączący wiele umiejętności wymaganych obecnie od fachowców przy kompleksowym wykonywaniu wykończeniowych prac budowlanych. Absolwenci będą przygotowani do wykonywania montażu systemów suchej zabudowy, robót malarskich i tapeciarskich, układania płytek ceramicznych, wykończania posadzek, montażu balustrad i barierek, wykonywania okładzin schodów, ścian w różnych technikach murarskich oraz ich okładzin i dociepleń budynków. Zdobędą również wiedzę z zakresu gospodarki materiałami budowlanymi, kalkulacji, prawidłowej organizacji stanowiska pracy oraz przepisów BHP.
Uczniowie w tym zawodzie, po ukończeniu 3-letniej szkoły będą mieli możliwość kontynuowania nauki w Branżowej Szkole II stopnia w celu zdobycia tytułu technika robót wykończeniowych w budownictwie oraz wykształcenia średniego branżowego i zdania matury.
Kliknij i obejrzyj:
--------------------
STOLARZ
Przedmioty punktowane: język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie, informatyka.
Języki obce: język angielski - kontynuacja.
Podczas nauki zawodu teoretyczne przedmioty zawodowe będą nauczane na terenie szkoły, natomiast zajęcia praktyczne w warsztatach szkolnych albo w dowolnie wybranym zakładzie pracy, decyzja w tym zakresie należy do kandydata i jego rodziców – jest podejmowana przed rozpoczęciem nauki na cały jej trzyletni okres. Szkoła posiada wykaz zakładów pracy, które są zainteresowane przyjęciem uczniów jako młodocianych pracowników.
Przyszli stolarze w trakcie nauki zawodu zapoznają się z rodzajami drewna i tworzyw drzewnych, ich przydatnością do różnych celów, technologią obróbki, wykonywaniem wyrobów z drewna i tworzyw drzewnych a także napraw, renowacji i konserwacji wyrobów stolarskich. Zdobędą również umiejętność wykonywania prac związanych z obsługą i konserwacją maszyn, urządzeń i narzędzi stosowanych w stolarstwie, racjonalną gospodarką materiałową, kalkulacją, prawidłową organizacją stanowiska pracy oraz przepisami BHP.
Uczniowie w tym zawodzie, po ukończeniu 3-letniej szkoły będą mieli możliwość kontynuowania nauki w Branżowej Szkole II stopnia w celu zdobycia tytułu technika technologii drewna oraz wykształcenia średniego branżowego i zdania matury.
Warto dodać, że jeden z nauczycieli zawodu, pan Radosław Kropaczewski jest obecnie najlepszym stolarzem w Polsce, zajął bowiem pierwsze miejsce w największej imprezie branżowej Worldskills Poland. Zwycięstwo w finale krajowym w kategorii stolarstwo to sukces wielkiej rangi, który jest jednocześnie przepustką do międzynarodowego finału w Szanghaju, planowanego na jesień 2022 roku. Pan Radosław jest również absolwentem naszej szkoły.
--------------------------
MONTER SIECI I INSTALACJI SANITARNYCH
Przedmioty punktowane: język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie, informatyka.
Języki obce: język angielski - kontynuacja.
Podczas nauki zawodu teoretyczne przedmioty zawodowe będą nauczane na terenie szkoły, natomiast zajęcia praktyczne w warsztatach szkolnych albo w dowolnie wybranym zakładzie pracy, decyzja w tym zakresie należy do kandydata i jego rodziców – jest podejmowana przed rozpoczęciem nauki na cały jej trzyletni okres. Szkoła posiada wykaz zakładów pracy, które są zainteresowane przyjęciem uczniów jako młodocianych pracowników.
Przyszli monterzy sieci i instalacji sanitarnych w trakcie nauki zawodu zapoznają się z różnymi rodzajami materiałów instalacyjnych i technologiami ich zastosowania. Nabywają umiejętności w zakresie wykonywania robót przygotowawczych oraz robót właściwych związanych z budową sieci i instalacji wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, wentylacyjno-klimatyzacyjnych oraz węzłów ciepłowniczych a także robót związanych z ich konserwacją, naprawą i modernizacją. Zdobędą również wiedzę z zakresu gospodarki materiałowej, kalkulacji, prawidłowej organizacji stanowiska pracy oraz przepisów BHP.
Uczniowie w tym zawodzie, po ukończeniu 3-letniej szkoły będą mieli możliwość kontynuowania nauki w Branżowej Szkole II stopnia w celu zdobycia tytułu technika inżynierii sanitarnej oraz wykształcenia średniego branżowego i zdania matury.
Warto dodać, że jeden z nauczycieli zawodu, pan Michał Jelinski jest obecnie najlepszym instalatorem w Polsce, zajął bowiem pierwsze miejsce w największej imprezie branżowej Worldskills Poland . Zwycięstwo w finale krajowym w kategorii instalacje sanitarne i grzewcze to sukces wielkiej rangi, który jest jednocześnie przepustką do międzynarodowego finału w Szanghaju, planowanego na jesień 2022 roku. Pan Michał jest również absolwentem naszej szkoły.
--------------------------
MURARZ-TYNKARZ
Przedmioty punktowane: język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie, informatyka.
Języki obce: język angielski - kontynuacja.
Podczas nauki zawodu teoretyczne przedmioty zawodowe będą nauczane na terenie szkoły, natomiast zajęcia praktyczne w warsztatach szkolnych albo w dowolnie wybranym zakładzie pracy, decyzja w tym zakresie należy do kandydata i jego rodziców – jest podejmowana przed rozpoczęciem nauki na cały jej trzyletni okres. Szkoła posiada wykaz zakładów pracy, które są zainteresowane przyjęciem uczniów jako młodocianych pracowników.
Przyszli murarze-tynkarze w trakcie nauki zawodu zapoznają się z różnymi rodzajami materiałów budowlanych i ich właściwościami, nabywają umiejętności wykonywania zapraw murarskich, tynkarskich i mieszanek betonowych, budowy ścian w różnych technikach i technologiach oraz wykonywania tynków wewnętrznych i zewnętrznych. Będą również przygotowani do prowadzenia remontów i rozbiórek murowanych konstrukcji budowlanychoraz ich napraw. Zdobywają również wiedzę w zakresie racjonalnej gospodarki materiałami, kalkulacji, prawidłowej organizacji stanowiska pracy oraz przepisów BHP.
Uczniowie w tym zawodzie, po ukończeniu 3-letniej szkoły będą mieli możliwość kontynuowania nauki w Branżowej Szkole II stopnia w celu zdobycia tytułu technika budownictwa oraz wykształcenia średniego branżowego i zdania matury.
------------------------
POZOSTAŁE ZAWODY BUDOWLANE
Przedmioty punktowane: język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie, informatyka.
Języki obce: język angielski - kontynuacja.
Uczniowie w takich zawodach jak DEKARZ, BETONIARZ-ZBROJARZ, ZDUN, KOMINIARZ, KAMIENIARZ i inne - teoretyczne przedmioty zawodowe będą realizowali na wyjazdowych 4-tygodniowych kursach zawodowych w każdej klasie. Zajęcia praktyczne mogą odbywać w zakładzie pracy jako młodociani pracownicy.
Uczniowie w innych zawodach budowlanych zdobywają wiedzę i umiejętności szczegółowe w zależności od charakteru zawodu oraz zakładu pracy w którym odbywają zajęcia praktyczne.
---------------------
INNE ZAWODY DRZEWNE
Przedmioty punktowane: język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie, informatyka.
Języki obce: język angielski - kontynuacja.
Uczniowie w zawodzie TAPICERA, CIEŚLI i innych zawodach drzewnych teoretyczne przedmioty zawodowe będą realizowali w każdej klasie na 4-tygodniowym kursie zawodowym. Zajęcia praktyczne mogą odbywać w zakładzie pracy jako młodociani pracownicy.
Przyszli tapicerzy w trakcie nauki zawodu zapoznają się z materiałami i półfabrykatami tapicerskimi, oceną ich jakości i przydatności, operacjami szycia ręcznego i maszynowego, wykonywaniem pomocniczych prac stolarskich i ślusarskich, organizacją prac, racjonalną gospodarką materiałową, wykonywaniem części tapicerowanych wyposażenia środków transportu, sprzętu sportowego, turystycznego i medycznego, zasadami bhp, itd. Szkoła przygotowuje absolwentów do realizacji zadań w zakresie wykonywania prac dekoratorsko-tapicerskich związanych z wyposażeniem wnętrz, naprawą, renowacją i rekonstrukcją części tapicerowanych mebli, pojazdów i różnorodnego sprzętu.
Uczniowie w innych zawodach drzewnych zdobywają wiedzę i umiejętności szczegółowe w zależności od charakteru zawodu oraz zakładu pracy w którym odbywają zajęcia praktyczne.
Uczniowie, po ukończeniu szkoły branżowej I stopnia będą mogli kontynuować naukę w Branżowej Szkole II stopnia w celu zdobycia tytułu technika oraz wykształcenia branżowego i zdania matury lub kontynuować naukę w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych – od klasy drugiej i na kwalifikacyjnych kursach zawodowych.
Tagi: monter sieci i urządzeń sanitarnych, stolarz, tynkarz monter robót wykończeniowych w budownictwie tapicer zdun cieśla kominiarz kamieniarz murarz-tynkarz dekarz betoniarz zbrojarz